Els ajuntaments de Cocentaina, Montcada i Picassent han firmat un conveni de col·laboració amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. Estos convenis, de quatre anys de durada que són prorrogables, aposten per fomentar el coneixement i l’ús del valencià i inclouen diferents accions que seran dutes a terme per part dels consistoris, com ara retolar les vies urbanes —incloent camins, carreteres, barrancs, rius, partides, urbanitzacions o dependències municipals—, garantir la versió en valencià del web municipal, potenciar l’oficina de promoció lingüística, facilitar instal·lacions per a la celebració d’actes organitzats per l’AVL o oferir almenys el cinquanta per cent de la promoció cultural local en valencià.
En el cas de Cocentaina, l’AVL es compromet a assessorar l’Ajuntament i la Junta de Festes de Moros i Cristians en matèria lingüística, així com a proveir la Biblioteca Municipal de les publicacions de l’AVL, iniciar la transcripció dels Llibres de Corts de Justícia o incloure Cocentaina en les campanyes que duga a terme l’ens normatiu del valencià.
La firma del conveni amb l’Ajuntament de Montcada va suposar el tir d’eixida de la Setmana de la Llengua, que es va celebrar la tercera setmana del mes de novembre del 2024.
L’Ajuntament de Picassent és l’últim que s’ha sumat a la llista de consistoris amb els quals l’Acadèmia té firmats acords de col·laboració. En el conveni, el consistori es compromet a oferir, en el termini màxim de quatre anys, almenys un cinquanta per cert de la seua programació cultural i educativa en valencià. Així mateix, l’acord inclou fomentar la presència del valencià en tot tipus de manifestacions esportives, incloses les professionals.
La resta d’ajuntaments amb els quals l’AVL ha firmat acords de col·laboració són: Vila-real, Algemesí, Alzira, Benicarló, Vinaròs, Dénia, València, Montserrat, Borriana, Elx, Alcoi, l’Alcúdia i Ontinyent. Per al 2025 està previst firmar convenis amb els ajuntaments de la Vall d’Uixó i de Burjassot.