Mónica Oltra inaugura demà en La Nau un cicle de conferències sobre dones i literatura, organitzat per la Universitat de València i l'AVL

València, 10 de gener

La Universitat de València, a través de la Unitat d’Igualtat, i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua iniciaran dimecres, dia 11, un nou cicle de conferències amb el títol ‘Dones i literatura’, a fi de posar en valor l’aportació de les dones al llarg de la història en camps com la literatura, l’educació, la ciència, l’art o el dret, entre altres disciplines, coincidint amb la prolongació dels actes al voltant de la figura de sor Isabel de Villena com a Escriptora de l’Any.

+INFO

Ferrer i Palomero no obtenen els vots necessaris per a aconseguir la Presidència de l'AVL

València, 23 de desembre del 2016

Cap dels dos candidats a la Presidència de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’actual president, Ramon Ferrer, i el vicepresident, Josep Palomero, han aconseguit hui, en el Ple celebrat en el monestir de Sant Miquel dels Reis, els onze vots necessaris dels membres de la institució normativa, després de les tres votacions consecutives previstes en el reglament electoral.

+INFO

L’AVL proclama les candidatures per a la nova Junta de Govern que s’elegirà este divendres

València, 21 de desembre del 2016

La Junta de Govern ha validat hui les candidatures presentades dins del termini establit, després de comprovar que reunixen els requisits i els avals necessaris per a accedir a algun dels càrrecs del futur òrgan de direcció, en el qual l’actual president, Ramon Ferrer, i el vicepresident, Josep Palomero, opten este divendres a la Presidència de la institució normativa del valencià.

+INFO

L'AVL ha aprovat la grafia València, però recomana la pronunciació amb e tancada

El Ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha aprovat hui, per una àmplia majoria, l’informe previ presentat per la Secció d’Onomàstica sobre el topònim major del Cap i Casal, que considera “la grafia adequada des del punt de vista històric i lingüístic de València amb e oberta, encara que la pronunciació recomanada per als valencians és amb e tancada”.

+INFO

L'AVL lliura la Medalla d'Honor de la institució al filòleg castellonenc Germà Colón

Barcelona, 5 de desembre del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha lliurat hui la Medalla d’Honor de la institució al filòleg castellonenc Germà Colón, per les notables i nombroses aportacions a la filologia i “pel seu impagable treball en favor de la llengua comuna”, en paraules del president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer.

+INFO

L'AVL dedica enguany la Jornada de Portes Obertes a sor Isabel de Villena i als quinze anys de la institució

València, 24 de novembre del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua celebrarà este diumenge, 27 de novembre, una nova jornada de portes obertes en la seu del monestir de Sant Miquel dels Reis, com ja es va fer l’any passat, amb la finalitat de donar a conéixer la institució a la societat valenciana i especialment als usuaris de la llengua pròpia.

+INFO

L'AVL reunix en una jornada els principals mitjans de comunicació escrits i digitals en valencià

València, 18 de novembre del 2016

La presència del valencià en els mitjans de comunicació escrits i digitals ha experimentat un increment en els dos últims anys, però encara resulta insuficient per a arribar a una normalitat lingüística en l’ús de la llengua pròpia. Esta ha sigut una de les conclusions de la Jornada sobre Mitjans de Comunicació en Valencià, celebrada en la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València, en la qual han participar directors, editors i redactors dels destacats diaris escrits i digitals de l’àmbit lingüístic.

+INFO

Rubén Trenzano destaca el paper de l'AVL en els plans de la Conselleria per a impulsar el valencià

4 de novembre del 2016

Rubén Trenzano, director general de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme, ha manifestat hui en la seu de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua la necessitat de fomentar espais de treball preferents amb l’AVL en la línia de millorar l’ús social de la llengua, i alhora emprendre accions immediates per a impulsar el valencià com a instrument de cohesió social.

+INFO

L'AVL posa en marxa el procés electoral per a la renovació de la Junta de Govern

València, 28 d'octubre del 2016

El pròxim 23 de desembre se celebrarà el Ple extraordinari per a elegir al nou president o presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i a la resta dels membres que conformen la Junta de Govern, tal com establix el calendari electoral aprovat hui en sessió plenària.

L'AVL firma un conveni amb el Museu de la Paraula de la Diputació de València

València, 18 de setembre del 2016

Ramon Ferrer, president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ha firmat hui un conveni amb la Diputació de València per a participar en el projecte d’investigació «Arxiu de la Memòria Oral Valenciana», dependent del Museu Valencià d’Etnologia, una col·laboració que permetrà a les dos institucions optimitzar els recursos i arreplegar, conservar, estudiar i difondre la memòria oral dels valencians de l’últim segle.

+INFO

L'AVL participa en el Curs d'Introducció a la Didàctica de la Llengua com a idioma estranger

València, 14 d'octubre del 2016

L'Institut Ramon Llull, la Xarxa Vives d'Universitats i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua han organitzat elVII Curs d’introducció a la didàctica de la llengua com a idioma estranger, que se celebra del 14 al 16 d’octubre en les poblacions de Vinaròs i Morella.

+INFO

El president de les Corts visita l'AVL i assistix a una sessió plenària de la institució

València, 30 de setembre del 2016

El president de les Corts Valencianes, Enric Morera, ha presidit hui una sessió plenària de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. En la visita ha destacat el paper fonamental de la institució normativa en esta nova etapa de reforçament de l’autoestima dels valencians. En el mateix Ple s’ha guardat un minut de silenci en memòria de l’acadèmic Josep Lluís Doménech, recentment desaparegut.

+INFO

L'AVL presenta la versió impresa del Diccionari normatiu valencià

València, 29 de setembre del 2016

Ramon Ferrer, president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ha manifestat hui, unes hores abans de la presentació de l’edició impresa del Diccionari normatiu valencià, la seua satisfacció pel treball col·lectiu de la institució i de cadascun dels membres que han format i formen part de l’entitat, a l’hora de realitat l’obra cabdal de la institució normativa.

Mor l'acadèmic Josep Lluís Doménech

València, 18 de setembre

L’acadèmic Josep Lluís Doménech Zornoza (Alberic, 1952) ha mort hui a València, als seixanta-quatre anys, després d'un llarg període de malaltia, una circumstància que, fins fa unes setmanes, no li va impedir complir amb les seues obligacions acadèmiques.

+INFO

L'AVL concedix enguany la màxima distinció acadèmica al filòleg Germà Colón

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha aprovat la concessió de la Medalla de la institució normativa al filòleg castellonenc Germà Colón i Doménech (Castelló, 1928), distinció que va ser creada l’any 2015 amb la finalitat de reconéixer els mèrits de persones, físiques o jurídiques que han fet aportacions valuoses al valencià.

+INFO

L'AVL aprova la proposta dels rituals dels sagraments en valencià

València, 22 de juliol del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ara ja amb vint-i-un membres, ha aprovat la traducció al valencià dels rituals dels sagraments de l’Església catòlica, amb la finalitat d’incorporar-los en la pàgina web de la institució normativa i que estiguen a l’abast  de tots els usuaris.

+INFO

Els nous acadèmics han assisit hui al seu primer Ple de la institució normativa

València, 15 de juliol del 2016

Els nous acadèmics s’han incorporat hui al Ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. Amb la presència del set nous membres, la institució torna a la seua composició inicial de 21 acadèmics. Abans d’iniciar-se la sessió s’ha guardat un minut de silenci en memòria de les víctimes de l’atemptat terrorista ocorregut anit a la ciutat francesa de Niça.

+INFO

Ximo Puig reclama un fort impuls del valencià en la presa de possessió dels nous membres de l'AVL

València, 5 de juliol del 2016

L’augment de l’ús social del valencià en tots els àmbits i que la llengua no siga mai més un motiu de manipulació per a sembrar la discòrdia entre els valencians han sigut els dos desitjos que el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha expressat hui en la presa de possessió dels nous membres de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, que ha tingut lloc en el Saló de Corts del Palau de la Generalitat, amb la qual s’ha tancat el procés intern de renovació de la institució.

Rafael Alemany i Pérez Saldanya s'han acomiadat hui de l'AVL

València, 1 de juliol del 2016

Els acadèmics Rafael Alemany i Manuel Pérez Saldanya han assistit hui a l’última sessió plenària com a membres de la institució normativa abans que la setmana que ve, concretament el dimarts, s’incorporen els nous components de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

La Universitat de València i l'AVL inicien hui l'Any Isabel de Villena

València, 8 de juny del 2016

La Universitat de València i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua inauguren esta vesprada, en la sala Duc de Calàbria del Centre Cultural La Nau, l’exposició general dedicada a sor Isabel de Villena, Escriptora de l’Any 2016, amb el suggestiu títol ‘Isabel de Villena (1430-1490), la primera escriptora en valencià’.

+INFO

S'estan mostrant 21 - 40 de 83 resultats.