L'AVL repartix 50.000 euros entre mitjans de comunicació que fomenten el valencià

València, 4 de juny del 2015

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha aprovat les ajudes al foment de l’ús del valencià destinades a les publicacions locals, comarcals o especialitzades, a les revistes d’investigació, a les emissores de ràdio locals i als diaris digitals. La convocatòria d’enguany compta amb un pressupost global de 50.000 euros.

L'AVl retrà demà l'homenatge pòstum a Pere Maria Orts a Benidorm

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua i l’Ajuntament de Benidorm retran demà, en la casa consistorial, un homenatge a Pere Maria Orts i Bosch, erudit de la història, la cultura i la llengua dels valencians, desaparegut el passat 26 de febrer, amb l’atorgament, a títol pòstum, de la Medalla de l’AVL i de la Medalla Corporativa de Benidorm, distincions que arreplegarà la germana de l’insigne acadèmic.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL té veu per primera vegada en les Corts Valencianes per a explicar la seua gestió

València, 23 de febrer del 2016

Ramon Ferrer, president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ha defés la legitimitat de la institució en les tres funcions competencials atorgades per la mateixa Llei de Creació ―normativa, consultiva i foment del valencià― en la compareixença que hui ha tingut lloc davant de la Comissió de Governació i Administració Local de les Corts Valencianes, a petició del Grup del Partit Popular, amb motiu de la declaració de l’òrgan acadèmic arran de les eleccions locals i autonòmiques del 24 de maig del 2015.

custom.plantilla.mas.info

La Gramàtica valenciana bàsica, una obra divulgadora i didàctica per a tots els valencians

València, 21 d’abril del 2016

La Gramàtica valenciana bàsica (GVB) aspira a ser un recurs útil per a tots els valencians amb voluntat de fer un ús habitual i correcte de la llengua en les relacions públiques i privades; per això, “esta obra normativa vol ser la gramàtica de tots i per a tots els valencians”, ha afirmat el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, en l’acte de presentació, que s’ha celebrat este matí en el monestir de Sant Miquel dels Reis.

custom.plantilla.mas.info

La X Jornada d'Onomàstica de l'AVL que demà comença a Gandia es centrarà en la toponímia de la Safor

València, 14 d'abril del 2016

La Casa de la Cultura de Gandia serà la seu de la X Jornada d’Onomàstica, enguany dedicada fonamentalment a la toponímia i l’antroponímia de la comarca de la Safor, que inauguraran demà, divendres, a les 19 hores, l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, i el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, i en la qual s’han inscrit prop de noranta persones.

custom.plantilla.mas.info

Manuel Alcaraz: "Sense l'AVL no hi ha normalització lingüística"

València, 1 de setembre del 2015

El conseller de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, Manuel Alcaraz, s’ha reunit per primera vegada amb el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, en la seu de la institució normativa, en la qual ha declarat que la sintonia entre el seu departament i l’Acadèmia és total perquè “la cultura de la transparència forma part de l’ADN d’esta institució de la Generalitat”.

custom.plantilla.mas.info

Ramon Ferrer apel·la al diàleg i al consens per a pilotar la renovació de l'AVL

València, 18 de desembre del 2015

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha celebrat hui l’última sessió plenària de l’any, encara marcada pel sorteig del procés de renovació de la institució normativa del valencià i que va donar com a resultat que els acadèmics Rafael Alemany i Manuel Pérez Saldanya no continuen en el càrrec quan acabe el procediment ara en marxa.

Ramon Ferrer visita al president de la Generalitat

València, 29 de juliol del 2015

El president del Consell, Ximo Puig Ferrer, ha rebut hui en el Palau de la Generalitat al president de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer. La visita ha deixat de manifest la voluntat d'una major col·laboració institucional i d'una intensa projecció del valencià en el conjunt de la societat.

custom.plantilla.mas.info

Abelard Saragossà, nou acadèmic de l'AVL

València, 8 d'abril del 2016

El filòleg i professor de la Universitat de València Abelard Saragossà ha sigut elegit hui membre de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua. La resta de candidats que optaven a l’elecció era la periodista Amàlia Garrigós i el director de la Casa Joan Fuster, Francesc Pérez Moragón.

custom.plantilla.mas.info

EL CIVAL suposa un pas decisiu per a l'estudi de la història, la cultura i la llengua dels valencians

València, 29 de juny del 2015

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha presentat hui, 308 anys després del Decret de Nova Planta, el Corpus Informatitzat del Valencià (CIVAL), un dels projectes més importants i ambiciosos de la institució normativa. El treball dut a terme per la Secció de Documentació durant els últims huit anys significa un pas decisiu per a tots els investigadors de la història, la cultura i la llengua del poble valencià.

custom.plantilla.mas.info

El president de la Generalitat inaugura l'exposició 'Carles Salvador i el seu temps' en el Centre Cultural La Nau

València, 17 de setembre del 2015

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL), en col·laboració amb la Universitat de València i la Fundació Carles Salvador de Benassal, inaugurarà este dijous en la sala ‘Estudi General’ del Centre Cultural La Nau, l’exposició “Carles Salvador i el seu temps”, dins dels actes que la institució normativa dedica cada any a un dels grans intel·lectuals o escriptors valencians amb l’objectiu de recuperar per a la memòria col·lectiva la transcendència de la seua obra.

custom.plantilla.mas.info

El procés de renovació de l'AVL deixa fora de la institució els professors Alemany i Pérez Saldanya

València, 4 de desembre del 2015

El catedràtic de la Universitat d’Alacant, Rafael Alemany, i Manuel Pérez Saldanya, catedràtic de la Universitat de València, hauran d’abandonar la institució normativa abans del mes de juny del 2016, després del sorteig celebrat hui per a renovar un terç dels membres de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

custom.plantilla.mas.info

Joan Francesc Mira, Carme Miquel i Rafael Ramos, entre els nous acadèmics de l'AVL

València, 11 de març del 2016

El Ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) ha cobert sis de les set vacants per a renovar un terç de la institució, tal com preveia la Llei de Creació en complir-se els primers quinze anys de vida de l’ens normatiu, amb els quals finalitza la tutela de les Corts Valencianes per a elegir els seus membres.

custom.plantilla.mas.info

L'Ajuntament de València i l'AVL inicien una nova etapa de col·laboració institucional

València, 24 de juliiol del 2015

L’alcalde de València, Joan Ribó, i el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, s’han reunit hui per primera vegada des de les passades eleccions municipals per a fixar les bases d’una sòlida col·laboració institucional. El regidor Pere Fuset també ha assistit a la reunió.

custom.plantilla.mas.info

L'alcaldessa d'Algemesí visita l'Acadèmia valenciana de la Llengua

València, 24 de setembre del 2015

El president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, s’ha reunit hui amb l’alcaldessa d’Algemesí, Marta Trenzano, per a estudiar i concretar les línies de col·laboració institucional dirigides a la promoció i difusió del valencià.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL aprova un conveni per a integrar-se en el Museu de la Paraula de la Diputació de València

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha aprovat hui el contingut d’un conveni de col·laboració amb la Diputació de Valencià per a participar conjuntament en el projecte d’investigació ‘Museu de la Paraula’, integrat en el Museu Valencià d’Etnologia, que té per objecte la recol·lecció, conservació, estudi i difusió de la memòria oral dels valencians, testimonis del trànsit de la societat tradicional i rural a l’urbana i industrial.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL celebra una jornada sobre jocs i esports tradicionals valencians

València, 19 de febrer del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha reunit hui més de 200 persones per a debatre sobre llengua i cultura popular en l’àmbit de l’esport i dels jocs tradicionals valencians, dins d’una jornada que ha inaugurat el regidor de Cultura Festiva de l’Ajuntament de València, Pere Fuset, i el president de l’AVL, Ramon Ferrer, que ha tingut lloc en el Centre Municipal de Joventut Algirós.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL convocarà un nou Ple el dia 8 d'abril per a completar la renovació d'un terç dels membres de la institució

València, 23 de març del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua convocarà una nova sessió plenària el dia 8 d’abril per a cobrir la plaça vacant i completar la renovació d’un terç dels acadèmics, al no obtindre ningú dels quatre candidats la majoria absoluta (onze vots).

L'AVL dedica una jornada a les traduccions literàries de Joan Francesc Mira

València, 30 de setemcbre del 2015

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua celebrarà este divendres, en la Universitat Jaume I de Castelló, una jornada centrada en un autor valencià actual, enguany dedicada a l’escriptor, antropòleg i sociòleg Joan Francesc Mira, coincidint amb el Dia Internacional de la Traducció.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL i el TERMCAT firmen un conveni per a col·laborar en el desenvolupament de la terminologia

València, 5 de maig del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) i el Centre Terminològic de Catalunya (TERMCAT) han firmat hui a València un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’estretir la relació entre els dos organismes per a col·laborar en el desenvolupament de la terminologia en els diversos àmbits del coneixement.

custom.plantilla.mas.info

Mostrando el intervalo 61 - 80 de 82 resultados.