L'AVL posa en marxa el procés electoral per a la renovació de la Junta de Govern

València, 28 d'octubre del 2016

El pròxim 23 de desembre se celebrarà el Ple extraordinari per a elegir al nou president o presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i a la resta dels membres que conformen la Junta de Govern, tal com establix el calendari electoral aprovat hui en sessió plenària.

L'AVL firma un conveni amb el Museu de la Paraula de la Diputació de València

València, 18 de setembre del 2016

Ramon Ferrer, president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ha firmat hui un conveni amb la Diputació de València per a participar en el projecte d’investigació «Arxiu de la Memòria Oral Valenciana», dependent del Museu Valencià d’Etnologia, una col·laboració que permetrà a les dos institucions optimitzar els recursos i arreplegar, conservar, estudiar i difondre la memòria oral dels valencians de l’últim segle.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL participa en el Curs d'Introducció a la Didàctica de la Llengua com a idioma estranger

València, 14 d'octubre del 2016

L'Institut Ramon Llull, la Xarxa Vives d'Universitats i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua han organitzat elVII Curs d’introducció a la didàctica de la llengua com a idioma estranger, que se celebra del 14 al 16 d’octubre en les poblacions de Vinaròs i Morella.

custom.plantilla.mas.info

El president de les Corts visita l'AVL i assistix a una sessió plenària de la institució

València, 30 de setembre del 2016

El president de les Corts Valencianes, Enric Morera, ha presidit hui una sessió plenària de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. En la visita ha destacat el paper fonamental de la institució normativa en esta nova etapa de reforçament de l’autoestima dels valencians. En el mateix Ple s’ha guardat un minut de silenci en memòria de l’acadèmic Josep Lluís Doménech, recentment desaparegut.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL presenta la versió impresa del Diccionari normatiu valencià

València, 29 de setembre del 2016

Ramon Ferrer, president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ha manifestat hui, unes hores abans de la presentació de l’edició impresa del Diccionari normatiu valencià, la seua satisfacció pel treball col·lectiu de la institució i de cadascun dels membres que han format i formen part de l’entitat, a l’hora de realitat l’obra cabdal de la institució normativa.

Mor l'acadèmic Josep Lluís Doménech

València, 18 de setembre

L’acadèmic Josep Lluís Doménech Zornoza (Alberic, 1952) ha mort hui a València, als seixanta-quatre anys, després d'un llarg període de malaltia, una circumstància que, fins fa unes setmanes, no li va impedir complir amb les seues obligacions acadèmiques.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL concedix enguany la màxima distinció acadèmica al filòleg Germà Colón

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha aprovat la concessió de la Medalla de la institució normativa al filòleg castellonenc Germà Colón i Doménech (Castelló, 1928), distinció que va ser creada l’any 2015 amb la finalitat de reconéixer els mèrits de persones, físiques o jurídiques que han fet aportacions valuoses al valencià.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL aprova la proposta dels rituals dels sagraments en valencià

València, 22 de juliol del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, ara ja amb vint-i-un membres, ha aprovat la traducció al valencià dels rituals dels sagraments de l’Església catòlica, amb la finalitat d’incorporar-los en la pàgina web de la institució normativa i que estiguen a l’abast  de tots els usuaris.

custom.plantilla.mas.info

Els nous acadèmics han assisit hui al seu primer Ple de la institució normativa

València, 15 de juliol del 2016

Els nous acadèmics s’han incorporat hui al Ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua. Amb la presència del set nous membres, la institució torna a la seua composició inicial de 21 acadèmics. Abans d’iniciar-se la sessió s’ha guardat un minut de silenci en memòria de les víctimes de l’atemptat terrorista ocorregut anit a la ciutat francesa de Niça.

custom.plantilla.mas.info

Ximo Puig reclama un fort impuls del valencià en la presa de possessió dels nous membres de l'AVL

València, 5 de juliol del 2016

L’augment de l’ús social del valencià en tots els àmbits i que la llengua no siga mai més un motiu de manipulació per a sembrar la discòrdia entre els valencians han sigut els dos desitjos que el president de la Generalitat, Ximo Puig, ha expressat hui en la presa de possessió dels nous membres de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, que ha tingut lloc en el Saló de Corts del Palau de la Generalitat, amb la qual s’ha tancat el procés intern de renovació de la institució.

Rafael Alemany i Pérez Saldanya s'han acomiadat hui de l'AVL

València, 1 de juliol del 2016

Els acadèmics Rafael Alemany i Manuel Pérez Saldanya han assistit hui a l’última sessió plenària com a membres de la institució normativa abans que la setmana que ve, concretament el dimarts, s’incorporen els nous components de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua.

La Universitat de València i l'AVL inicien hui l'Any Isabel de Villena

València, 8 de juny del 2016

La Universitat de València i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua inauguren esta vesprada, en la sala Duc de Calàbria del Centre Cultural La Nau, l’exposició general dedicada a sor Isabel de Villena, Escriptora de l’Any 2016, amb el suggestiu títol ‘Isabel de Villena (1430-1490), la primera escriptora en valencià’.

custom.plantilla.mas.info

La Junta de Govern celebra una reunió amb els nous acadèmics de l'AVL

València, 6 de juny del 2016

La Junta de Govern de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha mantingut hui la primera reunió amb els acadèmics electes per a informar-los del funcionament de la institució, la composició dels òrgans de gestió, la distribució de seccions i comissions, i els treballs desplegats pels acadèmics.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL avança l'aprovació de la declaració amb la RACV sense cap vot en contra

València, 27 de maig del 2016

El Ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha aprovat hui la “seua voluntat” de propiciar les iniciatives i els mecanismes que possibiliten la cooperació efectiva amb la Real Acadèmia de Cultura Valenciana, “des del respecte a l’ordenament jurídic valencià i als àmbits competencials propis”, conscients de la necessitat d’anar superant conflictes que en res han beneficiat l’ús social del valencià, segons la declaració conjunta presentada per Ramon Ferrer, president de l’AVL.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL i el TERMCAT firmen un conveni per a col·laborar en el desenvolupament de la terminologia

València, 5 de maig del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) i el Centre Terminològic de Catalunya (TERMCAT) han firmat hui a València un conveni de col·laboració amb l’objectiu d’estretir la relació entre els dos organismes per a col·laborar en el desenvolupament de la terminologia en els diversos àmbits del coneixement.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL participa en l'elaboració del nou mapa comarcal de la Comunitat Valenciana

València, 3 de maig del 2016

Ramon Ferrer ha participat este matí en la presentació del nou mapa comarcal de la Comunitat Valenciana (escala 1:300.000), editat per les Corts Valencianes, amb la col·laboració de l'Institut Cartogràfic Valencià i l'Acadèmia Valenciana de la Llengua.

custom.plantilla.mas.info

La Gramàtica valenciana bàsica, una obra divulgadora i didàctica per a tots els valencians

València, 21 d’abril del 2016

La Gramàtica valenciana bàsica (GVB) aspira a ser un recurs útil per a tots els valencians amb voluntat de fer un ús habitual i correcte de la llengua en les relacions públiques i privades; per això, “esta obra normativa vol ser la gramàtica de tots i per a tots els valencians”, ha afirmat el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, en l’acte de presentació, que s’ha celebrat este matí en el monestir de Sant Miquel dels Reis.

custom.plantilla.mas.info

L'AVL presenta demà la 'Gramàtica valenciana bàsica' per a aproximar la norma a l'usuari de la llegua

València, 21 d'abril del 2016

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua presentarà demà, divendres, l’edició de laGramàtica valenciana bàsica (GVB), una obra que pretén aproximar la normativa als usuaris no especialitzats, amb una estructura d’apartats més senzilla i exempta d’una terminologia lingüística excessivament tècnica. Com ha explicat el president de la institució, Ramon Ferrer, vol ser una gramàtica més accessible a l’usuari de la llengua.

custom.plantilla.mas.info

La X Jornada d'Onomàstica de l'AVL que demà comença a Gandia es centrarà en la toponímia de la Safor

València, 14 d'abril del 2016

La Casa de la Cultura de Gandia serà la seu de la X Jornada d’Onomàstica, enguany dedicada fonamentalment a la toponímia i l’antroponímia de la comarca de la Safor, que inauguraran demà, divendres, a les 19 hores, l’alcaldessa de Gandia, Diana Morant, i el president de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, i en la qual s’han inscrit prop de noranta persones.

custom.plantilla.mas.info

Abelard Saragossà, nou acadèmic de l'AVL

València, 8 d'abril del 2016

El filòleg i professor de la Universitat de València Abelard Saragossà ha sigut elegit hui membre de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua. La resta de candidats que optaven a l’elecció era la periodista Amàlia Garrigós i el director de la Casa Joan Fuster, Francesc Pérez Moragón.

— 20 Items per Page
Showing 41 - 60 of 95 results.